تامین صنعت رویان » بلبرینگ » بلبرینگ تماس زاویه ای | Angular contact ball bearings

بلبرینگ تماس زاویه ای | Angular contact ball bearings

  • تاریخ :‌
  • توسط : maviadmin
  • دسته بندی : بلبرینگ

  


بلبرینگ تماس زاویه ای (Angular Contact ball bearings) :


بلبرینگ تماس زاویه ای شبیه به بلبرینگ شیار عمیق است؛ با این تفاوت که خط تحمل بار که از طریق اتصال بین ساچمه ها و لایه ها عمل می کند، زاویه ای را با محور بلبرینگ تشکیل می دهد و زاویه بین لایه های درونی و بیرونی به گونه ای طراحی شده است که قادر به تحمل بار شعاعی و محوری به طور هم زمان را دارد.

بیرینگ های تمـاس زاویه ای به طور ویژه برای حمل بارهای ترکیبی (محوری و شعاعی) مناسب هستند. چندین زاویه تماس مختلف در دسترس است اما عموما ورژن 40 درجه برای مصارف عمومی استفاده می شود؛ این بیرینگ علاوه بر اینکه ظرفیت بار شعاعی مناسبی را حفظ می کند، قابلیت تحمل بار محوری و لحظه ای بسیار خوبی دارد.


بلبرینگ های تماس زاویه ای اغلب به صورت جفت نصب و استفاده می شوند؛ رو در رو یا پشت به پشت برای حمل بارهای محوری در هر دو جهت و یا پشت سر هم برای حمل بارهای محوری بسیار زیاد (نگاه کنید به شکل).


آرایش پشت به پشت:
می تواند بارهای شعاعی و بارهای محوری را در هر جهت تحمل کند زیرا فاصله زیادی بین مرکز تحمل بار بیرینگ و ظرفیت بار لحظه ای بزرگتری دارد.

آرایش رو در رو:
می تواند بارهای شعاعی و بارهای محوری را در هر جهت تحمل کند با این تفاوت که ظرفیت بار لحظه ای کمتری دارد. این نوع می تواند در جایی مورد استفاده قرار گیرد که زاویه بی نظمی بیشتری لازم است.

آرایش پشت سر هم:
می تواند بارهای شعاعی و بارهای محوری تک جهته را در تحمل کند. بارهای محوری توسط هر دو بیرینگ به عنوان یک مجموعه دریافت می شود و بنابراین می تواند بارهای محوری سنگین را تحمل کند.

ضروری است که بیرینگ ها به طور مناسب توسط سازنده جفت شوند تا از اشتراک صحیح بارها اطمینان حاصل شود و در خرید بلبرینگ به این نکته دقت کنید. یک کاربرد معمولی از بلبرینگ های تماس زاویه ای در پمپ های سانتریفیوژ است که در آن اغلب از آرایش پشت به پشت استفاده می شود.

شیار های جدا کننده در فولاد فشرده، پلی آمید تقویت شده، برنج و فولاد جامد در دسترس هستند. تمایل عمومی به سمت استفاده از پلی آمید تقویت شده است که ویژگی های عالی داینامیکی دارد. محدودیت دمای پایدار 110-120 درجه سانتیگراد می تواند در محیط های با درجه حرارت بالا مشکل ساز باشد. شیار های با جنس برنج ممکن است ارجح باشد.


بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه تنها می تواند بار محوری را در یک جهت تحمل کند. این بلبرینگ دارای شانه بلند در ردیف است که تعداد زیادی ساچمه در آن گنجانیده شده و به افزایش ظرفیت تحمل بار کمک می کند.

بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه دارای ویژگی های مشابه نوع قبلی است با این تفاوت که عرض آن از دو بیرینگ منفرد كمتر است و می تواند بار محوری را در هر جهت تحمل كند. این یاتاقان ها برای کاربردهای بسیار دقیق مانند شفت های موجود در پمپ های فرآیند استفاده می شوند.

بلبرینگ های تماس زاویه ای از توانایی بسیار خوبی در سرعت بالا برخوردار هستند؛ نوعی از این بلبرینگ ها در صنعت هوافضا در حال استفاده است.



برچسب ها : ماوی

مطالب مشابه

انصراف